Wednesday, May 19, 2010

Kubur



“Kubur itu adalah salah satu lubang neraka, atau salah satu taman syurga.”




Sekujur tubuh tiada berteman malahan berdampingan..
jika dulu ..tubuh itu  berdiri,jalan dan lompat...
kini..sekadar di perbaringan..
oh..gelap penglihatan..
sunyi pendengaran...
di mana aku?
mengapa sukar  bernafas??
di mana dunia keseronokan aku!!
mengapa aku di sini?
aku ingin kembali ke dunia !!
aku ingin kembali!!
tolong!tolong!
ya tuhanku..berikanlah ksempatan kepadaku pulang !!
agar sempat mengumpul bekalan..
aku tidak punyai apa ke masyar..
bagaimana untuk aku hadapi ..
alam yg akan menempatkan ku selamanya....
ya rabbi!!!allahuakbar!!aku menyesal!!!
adakah ahli keluargaku dan sahabat2 sepermainan akan mendoakan??
adakah bekalan-bekalan seciput biskut dapat menyelamatkan aku??
apa yg harus aku lakukan??
aku takut ya allah..tapi mengapa suaraku semakin kelam..
semakin hilang..dan aku semakin tidak mampu berkata..
oh itu kelibat malaikat mungkar nakir..........................